ختم جنجال سکینه محمدی آشتیانی

 ختم جنجال سکینه محمدی آشتیانی

با گذشت حدود دو هفته از پاتک رئیس‌جمهور به جنجال غرب علیه کشورمان در موضوع سکینه محمدی آشتیانی که با در اختیار قرار دادن لیست 53 نفره‌ای از زنان در لیست انتظار اعدام امریکا انجام شد، امریکا و غرب ترجیح داده‌اند با کاستن از تبلیغات پر حجم قبلی خود در مورد این زن جنایتکار، ترفند احمدی‌نژاد را مشمول مرور زمان و خنثی کنند.

به گزارش رجا، پس از آنکه دکتر احمدی‌نژاد در واکنش به سؤال مجری شبکه PBS امریکا، لیست 53 نفره‌ای از زنان در آستانه اعدام امریکا را منتشر کرد، مجری برگه‌ای را که رئیس‌جمهور کشورمان به او داد، بلافاصله زیر برگه‌های خود قرار داد.

همچنین در حالی که موضوع اعدام سکینه محمدی از روزها قبل از سفر دکتر احمدی‌نژاد به سوژه اول تبلیغاتی حقوق بشری علیه کشورمان تبدیل شده و حتی وزیر امور خارجه امریکا نیز در این زمینه اظهار نگرانی کرده بود و نشریه استراتژیک فارین پالیسی در سؤالات پیشنهادی خود آن را عنوان کرده بود، در مصاحبه‌های بعدی رئیس‌جمهور پس از PBS به ندرت به این مسئله پرداخته شد، به‌طوری که در صبحانه کاری احمدی‌نژاد با سردبیران و مدیران رسانه‌های امریکایی که سؤال‌های متعدد و متنوعی طرح شد، کسی در این مورد پرسشی نپرسید.

در عین حال، به‌نظر می‌رسد در مقابل سیاست دولت و رسانه‌های امریکا مبنی بر بایکوت لیست 53 نفره، دستگاه دیپلماسی کشور باید ظرفیت این نحوه مواجهه تهاجمی و فعال را زنده نگه دارد و با فواصل زمانی مشخص سوابق و مشخصات این زنان را با سیاست تبلیغی "شوک " منتشر کند.

رئیس‌جمهور 29 شهریور در گفت‌وگو با PBS اظهار داشت: اشاره به موضوع دیگری که قطعا در سوالاتتان وجود دارد تبعیض و برخورد دوگانه دولت آمریکا را بیش از پیش آشکار می کند و آن موضوع خانم محمدی است که به مشارکت در قتل شوهرش متهم شده است. در حالی که هنوز حکم نهایی او صادر نشده و پرونده اش در مراحل رسیدگی است رسانه های غربی جار و جنجال و تبلیغات منفی فراوانی به بهانه ای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند در حالی که هم اکنون خانم دیگری با همین شرایط در یک از ایالت های آمریکا به اتهام قتل شوهرش 7 سال است که در زندان به سر می برد و 3 روز دیگر اعدام خواهد شد. اگر چه پزشک وی گفته است که این خانم اختلال روانی دارد اما قاضی آن را نپذیرفته است . اما با این وجود در رسانه های غربی هیچ خبری از این خانم و حقوق بشر مطرح نمی شود.

رییس جمهور در پاسخ به اینکه آیا مخالف سنگسار هستید یا نه ؟ تصریح کرد: نمی دانم مشکل شما احمدی نژاد است یا خانم سکینه محمدی؟ اما اصولا درباره ایشان حکم سنگسار مطرح نبوده است و این موضوع از اساس یک خبر ساختگی است. خبر جعلی سنگسار را فردی در آلمان مطرح کرده است و بارها از سوی دستگاه قضایی ایران تکذیب گردید منتهی رسانه های تبلیغاتی آمریکا مدام به این موضوع دامن می زنند، در حالی که اگر واقعا به دنبال حقوق بشر هستند نباید تفاوتی بین انسان ها وجود داشته باشد. امروز 53 خانم دیگر آمریکایی در انتظار اعدام هستند که فهرست اسامی آنها را برایتان ارائه می دهم تا شاید کمپین حقوق بشر برای دفاع از آنان نیز در آمریکا به راه بیافتد.
رییس جمهور خاطر نشان کرد: در بعضی از کشورها فرد را با شمشیر اعدام می کنند که اتفاقا این کشورها با دولت آمریکا ارتباط نزدیکی دارند و خانم کلینتون هم هیچ گاه علیه آنها موضع گیری نمی کنند.